A foglalkozásokon a
szerepjátékok történeti és kulturális szempontokat alkalmazó bemutatásával,
kulturális szerepük és világfelfogásuk változatainak elemzésével foglalkozunk. Hetente előadásokat fogunk meghallgatni és megbeszélni. Az előadásokat meghívott
előadók - általában a témák szakértői - tartják.
A tervezett program
itt található.
Jegyszerzés:
A kurzuson maximum 3 hiányzás a megengedett, aki ennél többet hiányzik, nem fog
jegyet kapni.
A kurzus elvégzéséhez az órákon való megjelenésen kívül egy egyeztetett témájú
beadandó megírása és legkésőbb az utolsó órán való leadása
szükségeltetik, az egyeztetés a szeminarium@orihalkon.eu e-mail
címre küldött levélben történik.
A fenti információk, valamint a tematika és a beadandóval kapcsolatos formai
követelmények is megtalálhatóak a honlapon:
szeminarium.orihalkon.eu
Ugyanitt lesznek elérhetőek a letölthető anyagok, valamint a gyakorlati órára
való jelentkezéssel kapcsolatos információk, és az egyéb hírek is.
|
J.
Huizinga: Homo Ludens (Universum Kiadó, Szeged, 1990)
Orpheusz c. folyóirat 9. (III. évfolyam 2-3.) játék különszáma 1992
H. Hesse: Az üveggyöngyjáték (Európa, Budapest, 1984)
Dosztojevszkij: A játékos
E. Berne: Emberi játszmák (Gondolat, Bp,)
Vekerdy Tamás: A színészi hatás eszközei - Zeami mester művei szerint. Lélektani
elemzés. (Gondolat, Budapest, 1988)
Gadamer, H.-G.: Igazság és módszer (Gondolat, Bp. 1984)
Grastyán E.: A játék neurobiológiája (Akadémiai, Bp, 1985)
F. Jacob: A lehetséges és a tényleges valóság (Európa, Bpest, 1986)
M. Eigen, R. Winkler: A játék (Gondolat, Budapest, 1981)
Heim, Michael (1993): The Metaphysics of Virtual Reality. New York & Oxford:
Oxford University Press.
Heim, Michael (1998): Virtual Realism. New York &
Oxford: Oxford University Press.
Turkle, Sherry (1995): Life on the Screen. Identity in the Age of the Internet.
New York: Simon & Schuster.
Rheingold, Howard (1991): Virtual Reality. New York: Summit Books.
Balogh T.: Lélek és játék (Akadémiai Kiadó, Budapest, 1991)
Susanna Millar: Játékpszichológia (Meacenas, Budapest, 1997) Kapcsolódó web címek
Idősebb Pieter Bruegel:
Gyerekjátékok c. képe
(Ugyanaz
másképp)
Ahuna, Cindy (2001): Online Game communities are
social in nature. Switch 7(1):
http://switch.sjsu.edu/v7n1/articles/cindy02.html (2001 június 28).
|